nedeľa 27. novembra 2011

Mara, prilož na stenu v spálni hrniec, susedia dnes hovoria akosi priveľmi potichu!

Odpočúvanie -- najnovší hit, ktorý sa nám bude plaziť okolo uší ako vianočné koledy v nákupných centrách zrejme až do Štedrého večera.

Keď si nie tak úplne bežný občan posťažuje, že ho odpočúvajú, pretože isté jeho vyjadrenia, o ktorých vie stopercentne, že odzneli len v telefonáte s XY, sa ocitnú v žalobnom návrhu proti nemu ako dôkaz (!), na základe ktorého ho ešte napokon odsúdia, tak je označený za paranoika. 
Každý orgán, na ktorý sa obráti, aby riešil  problém jeho odpočúvania, ho niekoľko desiatok razy ubezpečí, že vôbec nie je odpočúvaným objektom: veď ako by sme v tomto právnom štáte  " k tomu prišli "!, aby sa tu napichol kdejaký gauner na telefónne prístroje slušného človeka!  Na "to" tu máme veľmi prísne zákony! To nie je také jednoduché!
Niečo pravdy na tom bude -- ibaže si treba uvedomiť, kto je  na Slovensku pokladaný za gaunera, a kto za údajne  slušného človeka -- hlavne  pri podobných úkonoch, ktoré je občan povinný strpieť!

Je jasné, že s priateľom komunikujem iným spôsobom, používam iný slovník, i expresívnejšie výrazy, ak sa k danej téme, či osobe hodia v danej situácii, a v danom rozpoložení.
Je jasné každému, koho IQ  dosahuje aspoň priemer, že v úradnom styku, ak mi nevytečú práve nervy z arogantného správania sa drzého  úradníka na druhej strane linky, budem používať jazykové prostriedky také, ktoré používa väčšina vychovanejších  a ohľaduplnejších  ľudí v dennom styku  medzi sebou bežne.

Od novinárov a politikov, aj keď sa rozprávajú súkromne, by nestranný pozorovateľ očakával kultivovanejší prejav, ako ten chudobný a úbohý , ktorý nám sprostredkoval prepis odpočúvaných telefonátov.

Na druhej strane z nich  vyplýva,  že sa aktéri museli cítiť veľmi  bezpeční, veľmi  "silní v kramflekoch", keď bez obáv preberali v telefonických rozhovoroch  dosť citlivé  a zneužiteľné skutočnosti.

Roky som sa snažila zistiť, ako je možné, že niektoré prípady sa dostanú  do médií, hoci nie sú také závažné, a iné, ktoré dokazujú hrubé porušovanie zákonnosti, občianskych práv a ktovie čoho ešte všetkého,  prejdú napríklad Pravda i SME bez povšimnutia.

Prečo na niekoho médiá  zverejnia kopu špinavostí, inému nedajú žiadnu možnosť predložiť verejnosti na svoju obranu žiadny dôkaz?
Tušenie ma nesklamalo - všetko je na objednávku niekoho v pozadí, o kom ani netušíme, že jeho chápadlá môžu dosahovať až "sem". Na tomto istom princípe je založené  aj to, koho prípad "im" bude stáť za pozornosť a zverejnia trápenia a krivdy, ktorým je vystavený aj obyčajný nešťastník.

V súčasnosti, vďaka pánu Galkovi, nám bol objasnený mechanizmus ako fízlovania záujmových osôb , tak mechanizmu, na základe ktorého sa tlač zaoberá "niekym" a "niečim", ako z komára urobí slona, komu ochotne vychádza v ústrety, kto si nemusí v novinách miesto predplatiť, aby sa na ich stránky dostal, resp. dostal tam to, čo potrebuje na vymývanie mozgov hlúpej verejnosti - hlúpej preto, že im "to" nielen žerie, ale ešte za obsah oných čoraz drahších  mienkotvorných denníkov,  ktoré si o sebe vyhlasujú, že patria medzi najčítanejšie, vydáva svoje ťažko získané centíky. 

Ktovie, čo vírilo hlavou exministra Galka, keď sa zainteresoval na odpočúvaní, ale možno to bola naozaj len snaha zistiť, kto je tým, čo vynáša informácie o nekalých praktikách  vo svojom rezorte, a kde tie informácie končia.
Alebo, že by mu išlo v prvom rade o dôkazy, na základe ktorých by mohli orgány činné v trestnom konaní  kšeftárom  konečne klepnúť  po prstoch?

Spomínam si na roky osemdesiate, keď mi konečne zaviedli telefónnu linku. Neskôr som zistila, z čoho pramenila táto ochota. Bolo ma potrebné odpočúvať. Čo, ak som patrila k nejakej podzemnej protištátnej organizácii? Veď normálny slušný a charakterný občan socialistického štátu  by predsa nemohol vypovedať, čo počul zo susedného bytu, keď eštebáci vraždili jeho suseda - tajného kňaza!
 
Odpočúvali ma vo vyššom záujme - preriekla sa napokon pri jednej mojej oficiálnej návšteve po troch hodinách môjho neúnavného oponovania, že si odpočúvanie nevymýšľam a rovnako ani zneužívanie linky spôsobom, že napichnutí  telefonujú z nej na môj účet , nomenklatúrnička Ing. Hlinková na Generálnom riaditeľstve telekomunikácií v Bratislave.
 
A keď som išla po niekoľkých rokoch linku zrušiť, zrazu som sa dozvedela, že čo chcem rušiť, veď nie je mojou! A to som dve minúty predtým pri vedľajšom okienku zaplatila za to isté číslo stanice posledný poplatok!
Asi naozaj nebola, lebo bola evidovaná duplicitne - na Štatistický úrad - ktorému ale nikdy to číslo nepatrilo!

Odvtedy ma vo vyššom záujme -- aj po zamatovejpseudofraške --  odpočúvali z iniciatívy rovnakých eštebákov a bielych golierov s požehnaním od rovnakých skorumpovaných a eštebáckymi praktikami prelezených  sudcov prevažne z OS BA IV viac razy.
Nikdy som sa  oficiálne nedozvedela, že ma odpočúvali , a nepochybujem, že si odkladajú získané informácie z mojich súkromných rozhovorov "na lepšie časy". 
 
 
Pri mojej celkom slušnej pamäti viem , čo som kedy komu povedala, a odraz týchto rozhovorov - zneužitie niektorých po obsahovej stránke sa vždy niekde objaví ako zrkadlový obraz. Niekedy by vám zastal rozum, čoho všetkého sú "oni" schopní sa chytiť, aby sa vám mohli pomstiť!

Je preto opodstatnená opatrnosť - rátať s tým, že ma niekto odpočúva, musí každý, kto sa v niečom angažuje, alebo sa stýka s človekom, ktorý patrí do kategórie triednych nepriateľov.
 
Praktiky, ktoré tu panujú desaťročia, zákonito po r. 1989, kedy sa objavila v tomto smere výkonnejšia technika a dostupná v podstate každému záujemcovi , sú príčinou stihomamných tendencií nielen politikov,  či mafiánov, ale už aj bežných občanov.
A určite nebudú neopodstatnené, ako sa nám v tomto smere  "ktosi" snaží vymývať mozog.
 



piatok 18. novembra 2011

A ešte raz antikorupčná linka Úradu Vlády SR

Dnes krátko po 12. hodine znova vyšla moja snaha dovolať sa na antikorupčnú linku  naprázdno.
Ozvala sa hláska, ktorá mi oznámila, že od 8. do 15. sú k dispozícii. Vravím si : asi išli na obed, zavolám neskôr. Krátko po 14. hodine som sa dozvedela to isté.

Dobre im je na tom Úrade vlády - piatok, pracovný deň,  ale tam nikde nikoho.  Že by ešte oslavovali tú "zamatovú frašku" z r. 1989?

A ja som bola taká odhodlaná opakovane oznámiť podozrenie o kšeftovaní s pôdou neznámych vlastníkov na SPF!
Hoci mám aj  konkrétne a podporné dôkazy o tomto pravdepodobnom kšefte -  akosi nik na orgánoch činných v trestnom konaní nechce vziať na vedomie žiadne skutočnosti - ani  fakty, ani  nezákonnosť konania. Ako nadobúdateľov pôdy, tak štátneho úradníka, ktorý kamarátovi odklepol tento podozrivý výhodný kšeft.


A Slovenský pozemkový fond, ktorý by mal spoluvlastníkom vydať požadovanú  konkrétnu informáciu, sa oháňa tým, že dotyčné osoby nesúhlasia a ide o ich osobné záležitosti!
A tak môžem konštatovať, že zákon 211/2000 Z.z. je občanovi   platný  veď viete čo.

Kým mi  totiž SPF odmietne informáciu vydať aj na základe druhého odvolania proti jeho účelovému odôvodneniu, že ju vydať nemôže, pretože dotknuté osoby nesúhlasia s jej vydaním,  zatiaľ stačia všetci - ako oné osoby, tak pracovníci SPF a možno aj príslušného katastra  úspešne pozametať  stopy po svinstvách, ktoré spoločne vyprodukovali.

Bezcharakterný nadobúdateľ ich začal údajne zametať úspešne už v januári 2011, keď si osvedčeniami o vydržaní príslušných podielov údajných  neznámych vlastníkov zabezpečil beztrestnosť a legálnosť ich zápisu na LV.

Aby ma mohol "dojdrbať, až sa doseriem", ako mi sľúbil  - za moju opovážlivosť zaujímať sa, akým spôsobom sa nakladá so spoločným majetkom za chrbtom ostatných spoluvlastníkov. 

Asi sa mu to aj podarí - veď mu všetky orgány nahrávajú - dôkazy nie sú dôkazmi, a preto nie je dôvod sa  zaoberať obsahom podania do hĺbky - t. j. dôsledne preveriť skutočnosti okolo nadobudnutia predmetného majetku, jeho prevodu z fondu SPF na dotyčné osoby a legalizáciu cez vydanie osvedčenia o vyhlásení vydržania.

Aby sa konalo v súlade  so zákonom a na ochranu práv a majetku poškodzovaných spoluvlastníkov, to by sme museli žiť v právnom štáte, však  "všemohúci"?

A tak som si zase potvrdila, že okrem  "zamatovej revolúcie" je fraškou aj vládna antikorupčná linka,  i zákon o povinnosti vydať občanovi informáciu 211/2000, a jeho novelizovaná podoba sa javí  fraškou asi ešte väčšou.

A ostáva mi už len položiť otázku: Komu je toto všetko na prospech?

Zdá sa, že v tomto štáte mi na ňu neodpovie nik z tých, ktorí by reagovať mali!

Zamatová revolúcia - fraška v réžii eštebákov & comp. a jej prínos pre občana po 22 rokoch

Šťastne máme "oslavy" 22. výročia frašky nazvanej "zamatová revolúcia" za sebou. 

Zasa sa toho v médiách "potáralo" na túto tému, povyťahovali a oprášili  sa staré spomienky vtedajších účinkujúcich, aby "budúcnosť národa" nezabudla na tie slávne chvíle v dejinách bývalej spoločnej republiky. Najmä tí, ktorí sa narodili až po týchto "historických" udalostiach musia dostať informácie "z prvej ruky". Samozrejme tej, ktorá je zhodná s názormi toho informačného kanála, ktorý sa danou témou práve zaoberá.

A tak sa žongluje so slovami demokracia, spravodlivosť, sloboda - bez toho, aby sa zdôraznilo, že toto všetko nepatrí občanovi, ale niekoľkým vyvoleným, ktorí sa stačili podľa vopred pripraveného scenára z dielne  zahraničných autorov "zákonnými cestami postarať o  to", čo tu ľudia za roky vybudovali.

A kým sme my, neinformovaní - "neurodzení" , neevidovaní a nedisidenti, za dozoru eštebáckych agentov pohybujúcich sa v davoch  v civile - oslnení množstvom - vtedy ešte netušiaci, že podlých - rečí agitátorov platených zahraničnými záujemcami o naše trhy, našu pôdu a lacnú pracovnú silu - jasali a štrngali kľúčmi na námestiach s vidinou, že  práve osobne prispievame k porážke zvlčilého komunizmu, ONI si už lámali hlavy nad tým, ako uzákoniť plánované rozkrádanie národného bohatstva a pôdy, aby sa mohli sami obohatiť, a aby zlodejsky nadobudnutý majetok mali na večné veky zabezpečený zákonom - tak, že im naň nik nebude môcť siahnuť, aj keby boli desiatky dôkazov, že ten majetok patril inému.

Po dvadsiatich dvoch rokoch už nikto neverí tým bájkam, že išlo o niečo iné - a najmä, že išlo o nejakú revolúciu v mene nastolenia demokracie ako formy vlády. 

Je preto skutočne smiešne dookola omáľať spojenie "zamatová revolúcia" - najmä ak dávno vieme, že išlo o organizovaný eštebácky prevrat s cieľom previesť kapitál do rúk jednotlivcov, či malých skupín a  získať tak nadvládu nad občanom ešte väčšiu ako v období komunizmu. 
Tým, že občan bude závislý od niekoľkých jednotlivcov a ich dobrej vôle nechať mu iba toľko, aby úplne neskapal od hladu. A to len z toho dôvodu, aby mal kto na nich pracovať a rozmnožovať im ten podvodmi nadobudnutý kapitál. 

Zvrátenosť systému, v ktorom teraz žijeme, rozhľadenejšiemu občanovi nedovolí uvažovať inak. Napriek tomu, že vidí tieto skutočnosti, uvedomuje si vlastnú bezmocnosť a zraniteľnosť v každej oblasti. A tak sa nemôže nik čudovať, keď ľudia na  demokraciu zvysoka kašľú . Veď prevažnej väčšine nepriniesla nič, čo by ich konkrétne mohlo osloviť. 

Sledovaní sme ešte väčšmi ako sme boli, terorizovaní políciou a súdmi o nič menej - možno len prešpekulovanejšími zákonmi, ktoré sa ale uplatňujú iba na "podobčanoch".

Zaoberať sa stratou záujmu o verejné dianie je zbytočným mlátením prázdnej slamy. A bude dovtedy, kým občan nebude mať zaručené, že za svoju kritiku, občianske postoje a názory nebude objektom následných "zákonných" perzekúcií zo strany kohokoľvek.
Dovtedy, kým ktokoľvek, kto koná v mene štátu, nebude dôsledne stíhaný za protizákonné postupy voči občanovi pre jeho slobodný prejav. Dovtedy, kým občan nebude mať istotu, že ho nejaký policajt, úradník, sudca nebude môcť stíhať a šikanovať, keď poukáže na zneužívanie právomoci orgánu.

Posledným príkladom, ako si vysvetľuje  demokraciu v praxi napr. polícia -  vychádzam pritom len z informácií v tlači - bol  "spôsob nakladania" s maskovanými mladými návštevníkmi v budove parlamentu.

Osobne sa domnievam, že vyžadovať od návštevníkov  doklady totožnosti len preto, že s niekým polemizujú počas dňa otvorených dverí, poukazuje na nedemokratický zásah. Na potláčanie práva na slobodu prejavu. V prípade neprístojného chovania, samozrejme, je dôvodné zasiahnuť. Ale je slovná prestrelka takým dôvodom?

Možno, že policajt videl, že dotyčný poslanec už stráca trpezlivosť, lebo do jeho scenára prezentácie sa pred potenciálnymi voličmi podobný "vrták" nezapadol, možno samotný policajt sa cítil dotknutý vyjadreniami "podobčana", pretože patrí do kategórie "verne slúžiaci každému režimu", alebo sám seba vníma ako toho, kto má neobmedzenú moc z titulu príslušnosti k polícii.

Ďalším príkladom  vnímania seba samého ako nadradenú bytosť je pre mňa osobne už nebohá sudkyňa Lauková, ktorej dcéra prevzala v jej mene ocenenie Biela vrana.
S dotyčnou sudkyňou mám (a nielen ja, ale aj už nebohé iné dve účastníčky súdnych konaní) niekoľko zlých skúseností - ako občan, ktorý bol účastníkom súdneho sporu, v ktorom rozhodovala ona.  O kvalite jej práce by mohli hovoriť príslušné písomnosti.
Ja ako občan vnímam veľmi citlivo všetky neprávosti a chyby, ktoré predstavitelia súdnej  moci produkujú na úkor občana, ich nadradené až arogantné postoje voči bežným ľuďom.

Dcéra sudkyne poukazuje na postup pri vyšetrovaní prípadu a na s jej podaniami  súvisiace rozhodnutia orgánov,  u ktorých sa domáha očistenia mena svojej  nebohej matky.
Spôsoby, akými postupujú orgány na Slovensku pri riešení  jej podaní   sú v podstate totožné s  postupmi a spôsobmi , aké používajú aj voči obyčajným občanom, a rovnaké,  aké používajú  voči občanovi aj samotní sudcovia v nejednom prípade. 
Takže niektorí z nás môžeme len so zadosťučinením konštatovať, že sa každému skôr, či neskôr zrejme vráti to, čo "požičal".

Aj sudca Mojš dospel k poznaniu a poučeniu po 4 rokoch súdnych ťahaníc, že je treba zísť zo sudcovského neba na zem - a pozerať sa na veci inými očami, ako na ne hľadel donedávna.

A bývalá sudkyňa, teraz poslankyňa Dubovcová mala rovnaký názor na vlastnú  nedocenenosť oproti sudcom v Pezinku - svoju antidiskriminačnú žalobu stiahla až  s vidinou poslaneckého kresla  v parlamente SR.
Podobne stiahli svoje návrhy novovymenovaní najvyšší funkcionári súdov - veď musia byť príkladom a pomáhať presadzovať názory a politiku súčasného vedenia MS SR !  
Možno len smutne konštatovať, že ku zmene svojich názorov prišli až po tom, ako "zavetrili" čosi pre seba výhodnejšie.

Keď sa občan, ochotný myslieť, zamyslí nad tým všetkým, zákonito príde k záveru, že všetok "humbug" okolo sudcov a súdnictva len potvrdzuje skorumpovanosť a amorálnosť, ktoré túto oblasť verejného života našej spoločnosti ovládajú. A zistí aj to, že v podstate sudcovia nebojujú o iné, ako o presadzovanie vlastných záujmov a výhod a preplateným zverejňovaním svojich individuálnych rozbrojov odpútavajú pozornosť verejnosti od nezákonností, ktoré všeobecne páchajú na tých  účastníkoch konania, ktorí nemajú možnosť ovplyvňovať ich "nezávislú rozhodovaciu činnosť" akýmkoľvek spôsobom.

Vyzdvihovanie jednotlivcov, ktorí sa dostali do konfliktu s niekym z vedenia, alebo s niektorým z kolegov, pričom sa na dokazovanie vysokej úrovne morálky takéhoto jednotlivca používajú skutky, ktoré by mali byť jeho "psou" povinnosťou, keď už slúži za toľké peniaze svojmu pánovi - tu konkrétne panej zvanej IUSTICIA - je degradáciou hodnôt nazývaných všeľudské a devastáciou všeobecnej morálky, ktorá by mala byť základom každej demokratickej spoločnosti.

Obyčajný človek si po vlastných skúsenostiach dokáže utvoriť na veci vlastný názor, a tak podobným oceneniam a chválospevom na jednotlivcov, s ktorými nemal dobré skúsenosti on, alebo ľudia z jeho najbližšieho okruhu, neprikladá žiadny význam. Vie veľmi dobre, že ide zase len o akt niektorej zo záujmových skupín, ktoré bojujú o moc a vplyv aj cez masírovanie mozgov slovenskej verejnosti, ktorej sa snažia vnucovať nové idoly spravodlivosti a  nových bôžikov v oblasti etického konania.

Postojov a vlastností, ktoré im u kategórie "podobčanov"  nestoja ani za povšimnutie, nieto ešte  za nejaké ocenenie - pretože u tých sa podobné charakterové vlastnosti a postoje pokladajú "zo zákona" za samozrejmosť.

A už vôbec ich nezaujíma, že sú aj desiatky obyčajných - pre nich anonymných  ľudí, ktorí sa dostali do nepríjemností a skončili až na súde ako obvinení -  práve preto, že sa zachovali nekompromisne a poukázali na korupciu, rozkrádanie a iné nezákonnosti a  za svoju odvahu boli neprávom odsúdení, alebo inak potrestaní  špinavcami, ktorí o občanovi rozhodujú z vôle luzy - bez možnosti, aby na krivdy na nich spáchané mal niekto snahu čo i len poukázať, a už vôbec ich  napraviť.

pondelok 14. novembra 2011

Aj vás ta zmena infozákona rozosmiala?

Najnovšia zmena zákona o povinnosti poskytnúť občanovi informáciu je asi viacerým občanom na smiech. 

Pretože súd nebude mať povinnosť prikázať, aby úrad, inštitúcia či orgán informáciu žiadateľovi poskytli.
Súd bude mať " len možnosť".

Šikovný trik, nie? 

Skorumpovaný , alebo zbabelý sudca  určite využije svoju možnosť rozhodnutie nevydať - pretože sa z tlače dozvedáme, že táto možnosť je závislá na odhodlaní, alebo odvahe sudcu podobné rozhodnutie vydať.

A ako poznáme slovenských sudcov, ani charakterom, ani nestrannosťou, ani odvahou v prevažnej väčšine nijako neoplývajú.  Najmä ak z toho "nekukajú" nejaké "eurodôkazy".

Takže sme zasa tam, kde sme boli - všetko závisí od charakteru, odvahy a morálky príslušného sudcu.

Tie predpokladané dva, až štyri roky prípadného súdneho sporu pri skorumpovanom slovenskom súdnictve občana aj tak neminú. A je otázne, či vôbec tú informáciu niekedy pri tej vysokej miere korupcie  "neplatič" získa!

Komu vlastne má táto nová úprava zákona poslúžiť, si každý domyslí.


Je to dosť podobné obvyklým novinárskym úvahám o tom čo, by bolo keby - momentálne na tému, že Gašparovič môže prísť  o prezidentskú funkciu, pretože ignoruje  vymenovanie riadne zvoleného Čentéša  do funkcie  generálneho prokurátora SR.

Opäť sa stretávame s čarovným zaklínadlom  - so slovom   "môže"! 
Toto zaklínadlo na Slovensku  ale najspoľahlivejšie funguje  v súdnictve a verejnej správe - na základe najrôznejších zákonov, ktoré tu platia,  sa nepoužívajú výrazy tak, aby si nikto nemohol vykladať obsah zákona ako sa mu práve hodí.   

U sudcov vždy vyhrá "môže" - to, ktoré má vždy len ten jediný význam - rozhodnutie v neprospech občana.

A keďže prezident "zo zákona nemusí", tak ho v tejto prehnitej demokracii nik a nič neprinúti dodržiavať zákony, ktorými sa oháňa vtedy, keď sú jemu a tým "jeho" vhod.
A pokojne to v tom  "pionierskom paláci" - ak ho v blízkej budúcnosti netrafí šľak,  doklepe ešte možno aj do ďalších prezidentských volieb.

No, to by sme hádam ešte prežili  - len nedajbože, aby sa v tom prezidentskom kresle aj so svojou normalizátorskou a konfidentskou suitou ocitol ešte aj po ďalších prezidentských voľbách!

Fííha! Tuším zasa niekto "objavil Ameriku"!

Tak som sa dočítala, čo zistili v súvislosti s hospodárením Slovenského národného strediska pre ľudské práva.
Vraj strážcovia ľudských práv obchádzajú zákon!

Ak sa dobre pamätám, tak presne o tomto istom sme už v novinách čítali. A nebolo to ani tak dávno, aby sme stačili všetci zabudnúť, komu sa v tomto stredisku vydávajú  publikácie, komu sú  určené, z akých zdrojov sú financované, kto berie honoráre  a v akej výške za túto záslužnú (?) prácu .
Zdalo sa mi to ako celkom slušný "biznis".

A ak ma pamäť neklame,  tieto skutočnosti boli napokon dôvodom na výmenu  vedenia v uvedenom  subjekte.

Ak sa nemýlim, trvalo asi päť rokov, kým niekto všetko uvedené znova objavil. Vrátane toho faktu, že uvedené stredisko nikdy nemalo skutočný záujem sa angažovať  v prospech tých, ktorých práva boli porušované naozaj - zvyčajne s odôvodnením, že to nebolo v jeho kompetencii, nebolo jeho poslaním a pod.

No, čo sa dá robiť - keď peniaze, ktoré sem prichádzali na to neboli určené. Presne tak, ako tí, ktorí tu získali celkom slušne zaplatené pracovné miesta a ich úlohou bolo zrejme čosi iného a nie  dohliadať na porušovanie ľudských práv a pomôcť krivdy naprávať.

Na jednej, dosť pred verejnosťou utajovanej akcii - prednáške, či školení o dodržiavaní ľudských práv v súvislosti s podpísaným Dohovorm o ochrane ĽPZS, kde prednášajúcimi boli JUDr. Fico a JUDr. Kupcová, som sa zúčastnila aj ja. 
Pozvala som sa sama - v domnení, že je to otvorené verejnosti - na základe zmienky nebohej Mgr. Anny Beňačkovej, ktorú napokon súdy SR dohnali až k samovražde. Menovanú o tomto "podujatí" informovala pani H. M. - pochválila sa, že na ňu na druhý deň ide.

Aké bolo moje prekvapenie, keď som v sále videla viacerých sudcov z niekoľkých bratislavských súdov, ktorí porušovali  a stále porušujú v súdnych sporoch bezbreho  moje práva  , i niekoľkých prokurátorov, ktorí im v tom nahrávali a s nekonečnou aroganciou nahrávajú svojimi rozhodnutiami podnes.

Akcia s obedom bola zrejme iba pre vyvolených - podľa výrazu vtedajšieho "šéfa" tejto organizácie, ktorý postrehol, že som pozdravila H. M. a začal sa v priateľskom rozhovore s ňou vyzvedať, kto som, a čo tam chcem.

A tak si naši dozerači na dodržiavanie zákonnosti pripísali  ďalší bod pre svoj postup v kariére -  absolvovali prednášku/školenie dr. Fica i dr. Kupcovej, ktorí, ak si dobre pamätám, boli v tom období tzv. agentmi za SR proti občanom pred štrasburgským súdom.

Prednášky som vyhodnotila ako veľmi poučné - z hľadiska toho, na čo sa pred ES možno vo svojich sťažnostiach proti štátu odvolávať, ako chápať články Dohovoru.
Pretože žiadna z "organizácií" tu na to určená Vám žiadne "know-how" neprezradí.

Prevažná väčšina z podobných inštitúcií a organizácií je totiž vytvorená len preto, aby mali tí, ktorí nad nami vládnu, prehľad, kto je proti nim a čo podniká, a mohli takto včas zariadiť, že sa nik nikde ničoho nedovolá! Dnes už ani v Štrasburgu, ak nepatrí medzi "nástroje" protislovenskej politiky použiteľné  v zahraničí, ako príklad porušovania práv istých menším na Slovensku,  alebo nemá na konte milióny, ktoré si potrebuje ešte rozmnožiť priznaným odškodnením za údajné porušenie jeho údajných práv. 

Samozrejme, toto všetko za odbornej pomoci šikovného, či prefíkaného advokáta - a na toho väčšina z bežných obetí slovenského justičného systému nemá.

Zo všetkého plynie pre občanov so zdravým rozumom jedno: takéhoto strediska, ktoré pripomína parazita cicajúceho cudziu krv, vôbec nebude škoda, ak ho zrušia. Aspoň sa ušetria nejaké eurá, ktorými bolo dotované.

Nanešťastie pre občana ale vyplýva z prípadu aj to, že tisíce eur sa stratili vo vreckách nenásytných , ktorí sa zúčastňovali a priživovali  na tomto "podniku" - a za túto "činnosť" nikdo na zodpovednosť braný nebude!



streda 9. novembra 2011

Tak nám ďalší zo "všemohúcich" ukázal "zač je toho loket"

Po zverejnení , že dotknutý orgán podal trestné oznámenie na občana Drotována, pretože si ho vyfotografoval fajčiaceho v reštaurácii počas obeda, máme ďalší rukolapný dôkaz, ako si predstavujú svoje pôsobenie vo verejných funkciách mnohí slovenskí "nadobčania".

Policajtovi je úplne jedno, že  občan Drotován bol obeťou mýliacej informácie vlastníka reštauračného zariadenia, ako aj to, že na podobný krok mal a priori nepochybne právo - pretože  v osobe policajta v uniforme išlo o činiteľa verejne pôsobiaceho, ktorý musí zniesť vyššiu mieru záujmu o svoju osobu, a tým aj  kritiky zo strany verejnosti, a to nielen počas výkonu svojej funkcie, ale aj v súkromí.

Ja osobne v tomto jeho postupe vidím len aroganciu moci, ktorá sa prejavuje  a aplikuje na občanoch zo strany verejnej a štátnej moci  denne - obe cielene zastrašujú občanov pred uplatňovaním  zákonom a Ústavou  každému občanovi SR daných práv na slobodu prejavu, rovnosť pred zákonom ....

Pri posudzovaní celej kauzy totiž - ako je úplne bežné o. i. aj policajnými orgánmi SR - sa podstata veci odmanipuluje na "inú koľaj" a lži sa povýšia na očité svedectvá, ktoré sú potom podkladom pre rozhodovaciu činnosť "nezávislého" orgánu.

Čiže metóda Vyšiňského, ktorá je stále platná a výhodná pre uplatňovanie v praxi proti "triednemu" nepriateľovi: obvinený je vinný, ak nemôže preukázať vlastnú nevinu!

Žiaľ, dokazovať nevinu možné nie je. Dokazovať - preukazovať je možné iba vinu! A v tomto smere má ten, koho si vytipujú ako obeť, nevýhodu, pretože:

1. nik mu zo strachu pred možnými represiami svedčiť nepôjde, 
2. protistrana vždy nájde množstvo sebe  amorálne podobných, ktorí dosvedčia čokoľvek

Občan Drotován mal navyše teda smolu - ako občan bol proti 4 uniformovaným s neskutočnými právomocami, ktoré si odvodzujú od svojich uniforiem a príslušnosti k policajnému zboru.

(Podobný prístup k občanovi však aplikujú aj iné  orgány štátnej a verejnej moci, ako každý z nás veľmi dobre vie a prevažná väčšina  z nás ho denne zakúša v nejakej podobe na vlastnej koži!)

To, že príslušníci polície nemali v žiadnom prípade právo občana Drotována šikanovať spôsobom, aký na ňom uplatnili - vychádzam z toho, čo som sa dočítala - "akosi uniklo" nadriadeným štvorice, ktorá sa ocitla na fotografii.

V tomto štáte skutočne prežíva a straší duch eštebáckych metód prístupu k občanovi - či už v podobe represií, ktoré sú voči nemu uplatňované, alebo celkového prístupu s nádychom pohŕdania voči nemu už pri prvom kontakte, kedy je občan vmanipulovaný do postavenia poníženého prosebníka, alebo potenciálnej obete možného obvinenia, závislého od  príslušného orgánu , do akej miery je schopný uplatniť súdnosť, slušnosť,  nestrannosť a zákonnosť, teda uplatniť všeobecne platné kritéria na rozlíšenie, čo je morálne, a čo už hranice morálnosti presahuje.

Moc však chutí zo všetkého najviac, a nie je preto nič divného, že o podobné  funkcie a o podobné pracovné miesta sa uchádzajú prevažne po moci lačné indivíduá a neraz zakomplexované kreatúry, ktoré s potešením potom túto svoju moc nad bežnými ľuďmi dávajú aj príslušným spôsobom najavo.

A pretože ani jedna z nich nemá chuť prísť o svoj "flek", umožňujúci terorizovať a takto si liečiť komplexy,  jeden druhého vždy podržia a vždy nájdu spôsob, ktorým si zabezpečia nielen "čistotu", ale najmä sladkú pomstu tomu, kto si dovolil  im na tú moc siahnuť.

Len preto sa môže stať predmetom kauzy napokon nie neadekvátny a zbytočný  zákrok policajtov, ale zverejnenie fotografie fajčiaceho policajta, ktorá vznikla na základe zavádzajúcej informácie reštauračného zariadenia.

Je totiž isté jedno - ak by policajti neboli čakali na občana Drotována pred reštauráciou s cieľom "si to s ním vybaviť",  a následne sa ešte aj vyjadriť na jeho adresu na chodbe policajného oddelenia , že by si tam mal  posedieť, to už asi s korektnosťou  plnenia si úloh  policajného orgánu nemá nič spoločného  - skôr poukazuje na zneužívanie právomocí verejného činiteľa, keďže sa javí, že dôvod na to orgán nemal.

Medializácia celého prípadu - najmä v časti, že dotknutý policajt podáva trestné oznámenie na občana Drotována , je signálom pre verejnosť, aby sa ochrancom zákona vyhýbala na hony a zatvárala oči pri ich potenciálnych priestupkoch, a o trestných činoch ani vravieť netreba.
Verejnosť musí vziať na vedomie, že v konečnom dôsledku bude "doj....." ona, nie ktokoľvek z tých , čo verne slúžia nám vládnúcim mafiánskym zoskupeniam!

utorok 8. novembra 2011

Už sa ani čudovať nestačím, nieto ešte rozčuľovať

Čudovať a rozčuľovať  sa súčasne nad opovážlivosťou jedných,  drzosťou druhých a hlúposťou tretích.

A všetko spoločne je iba signálom, o aké charaktery zainteresovaných ide. Kategórie v tom najširšom zmysle sú len dve: amorálny  - bez chrbtovej kosti, ktorý ide aj cez mŕtvoly - obrazne i v skutočnosti  za svojím pochybným cieľom a morálny - rešpektujúci všeobecne uznávané hodnoty spoločnosti, v ktorej existuje - hodnoty, ktoré sú na prospech všetkým.

Médiá opakovane poukazujú, že sa platy v tejto mizérii zvýšia o stovky eur nielen sudcom, ale aj poslancom, ktorých tak bohato obdaroval Sulík - jeden z tých za časť občanov  najmúdrejší. 
R. Sulík, ktorý pomohol k pádu vlády, a týmto síce aj pre mňa sympatickým buchnutím päsťou do stola, že jeho/ich vydierať nikto nebude, zaistil, že peniaze zo štátneho rozpočtu pôjdu do horúcich pekiel aj touto cestou - teda na nové voľby.
Spoločne s I. Radičovou, ktorá zrejme v istých momentoch tiež súdnosťou neoplývala,  majú podiel na tom, že peniaze, ktoré tak veľmi štátu  chýbajú inde, skončia v takom zbytočnom "kšefte", ako sú nové voľby.

R. Sulík mal zrejme dobrý nos - svojimi predchádzajúcimi aktivitami zabezpečil, že si poslanci dobre zarobia, pretože ich platy sa zvýšia skutočne o viac ako dosť. Na rozdiel od bežného pracujúceho človeka.
Nepochybujem, že čoskoro sa ozvú sudcovia, prokurátori  a iní na štáte parazitujúci dôležití, lebo im závisť nebude dovoľovať spať pokojným každodenným spánkom - ako v noci, tak cez deň.

Občania, treba využiť príležitosť, ktorou nás obdaroval Sulík a Radičová!
Treba si pozakladať strany - do volieb to stihnete! Aspoň časť z vás by mohla uspieť a zamestnať sa výhodne v parlamente a vyzametať to tam novými metlami, ktoré aspoň na začiatku budú určite zametať dobre - dovtedy, kým medzi ten odpad nezapadnú postupným opotrebovaním morálky a etiky samy.


O rôznorodých pohľadoch, ktoré, samozrejme, tak isto majú pôvod v charaktere človeka, svedčia aj odozvy  na internete, ktoré komentujú návrh zákona D. Lipšica na odmeňovanie občanov, ktorí upozornia na korupciu.

D. Lipšic správne poukazuje na to, čo ja orgánom predkladám už dávno - že ako občan, ktorý oznámi podozrenie z korupciu orgánu, ktorý prejednáva niektorú moju vec, prípadne podozrenie z korupcie v iných súvislostiach, som následne perzekvovaná tým subjektom, ktorý z korupcie je podozrivý - až tak, že to bije do očí. Stále ide však o skrytú korupciu, ktorú v tomto štáte nikdy nedokážete pre postoje vyšetrujúcich orgánov, ktoré robia všetko pre to, aby sa nič  podozrivému nedokázalo. 

Slovenské policajné orgány  podozrivému predložia priamo otázku, či niekoho podplatil, alebo prijal úplatok, a  po samozrejme zápornej odpovedi  vyšetrovanie skončilo. Pre podozrivého. Pre oznamovateľa ale začne peklo, pretože sa hľadajú spôsoby, ako a kde ho napadnúť a pomstiť sa mu za jeho potenciálnu drzosť.

Za jeho "udavačstvo", ako to označujú na internete v diskusii mnohí "uvedomelí" občania.

Tomuto druhu občanov je totiž úplne jedno, že zákonnou cestou sa nedá nič vyriešiť, a že na to doplácajú takí, ktorí majú sotva na prežitie a už vôbec nie na advokátov a súdne spory a poplatky. Pretože v tejto oblasti je  je tá korupcia najvýraznejšia.
Potvrdzuje to aj reakcia čitateľky, ktorá priamo spomína sudkyňu BA II. 
A rovnako ako ona, mám aj ja skúsenosti s vyhrážkami, že si mám dať pozor, aby som krivo neobviňovala, lebo budem trestne stíhaná, ak nepreukážem svoje obvinenia!

Takže preukazovať a dokazovať mám ja - občan ! Nie, aby orgány použili všetky prostriedky na  usvedčenie podozrivého! Kam by oni prišli, aby sa vo veci angažovali! Občan im musí páchateľa priviesť za ruku a rovno mať aj dôkazy v aktovke, aby bola vec jasná!

Niečo podobné som prežívala v minulosti a  prežívam v súčasnosti - a podrobne opisujem na blogu "žumpa". 

V tomto štáte sme dospeli už k takej demokracii, že občan si nesmie absolútne ani nahrať bez vedomia orgánu, či gaunera priebeh stretnutia/konania, pretože ešte aj tu ho obvinia z trestného činu! Bez ohľadu na to, že išlo o úradný styk! v tejto súvislosti mi bolo vyhrážané viac razy, že ak nahrávku použijem dopustím sa trestného činu a budem trestne stíhaná! Lebo som porušila práva toho druhého, ktorý nevedel, že si ho nahrávam!!!

Šikovne vymyslené, však? Len by som chcela vidieť, kto by sa odrazu nechoval ináč, keď vie, že je nejakým spôsobom sledovaný! 

A ako inak zabezpečiť dôkaz o jeho nekalej činnosti, aby ste vec orgánom činným v trestnom konaní mohli vložiť rovno do rúk ako  vec hotovú , ako nevyvrátiteľný fakt - to vám už žiadny zákon neradí!

Bezbrehý výklad demokracie siaha až tak ďaleko, že občanovi je upierané právo na slobodu prejavu a názoru - samozrejme, len keď ide o upozorňovanie na nekalú činnosť osôb, ktoré musia zniesť kritiku verejnosti, pretože ich činnosť je spojená aj s pôsobením navonok.
A za veľmi nebezpečný jav treba považovať, že oznamovateľ môže byť obvinený z trestného činu len za základe toho, že v podaní adresovanému orgánom činným v trestnom konaní  vyjadril svoj názor na charakter niektorých osôb, či ich možnú trestnú činnosť,  pričom toto ale nikde na verejnosti nerozširoval! 
Stačí, že protistrana dostane do rúk podanie, a má podklady na podanie trestného oznámenia pre ohrozovanie jej povesti a vážnosti, snahy privodiť jej trestné stíhanie!

Samozrejme, že pri postojoch a záveroch  slovenských orgánov je dotyčný vždy čistý - bez hriechu  ako novorodenec, a teda má v rukách  dôkaz, že bol oznamovateľom krivo obvinený!

Ako vidieť z množstva mne doručených písomností, uznesení orgánov verejnej správy, polície aj prokuratúry, súdy nevynímajúc, aktivita týchto orgánov spočíva najmä v tom, že na základe lží protistrany  sa zameriavajú vo svojej činnosti  na to, aby svoje rozhodnutia odôvodňovali  na podporu  ich opodstatnenosti  lžami, ktoré vyprodukuje  "dotknutá osoba" a ňou najatí "svedkovia". Vôbec nepotrebujú žiadne konkértne dôkazy.  

Kontrolné zložky polície, súdov, a rôznych iných orgánov nerobia iné, ako hľadajú zákony, ktorými by aj úplne zjavné porušenie zákona v konečnom dôsledku nejakým zákonom vyhlásili za zákonné.

Konajú takto polícia, súdy,  verejná správa. A tak korupcia bujnie, prekvitá - kto má známosti, kto  má na úplatok, má právo, spravodlivosť, aj príslušný zákon na ne  aplikovaný, aby mu dali "neprajníci" a "udavači" pokoj. Veď si to zaplatil, tak má nárok!
Každý z nás vie, že nevina sa dokázať nedá a proti lžiam a krivo svedčiacim podliakom obrany nieto.

A tak je občan, ktorý využije svoje ústavné  právo, akým je právo  vyjadriť názor na podobné indivíduá, alebo ako uvedomelý občan upozorní na nekalú protizákonnú činnosť príslušné orgány, za využitie svojho práva trestne stíhaný! 

Tu už žiadny orgán nemá záujem aplikovať zákon, ktorým by občana  do budúcnosti zabezpečil tak, že mu dá každý svätý pokoj! 
Prečo by aj, keď si ten pokoj predplatil u neho ten, ktorý pácha svinstvá! A ktorý na to má! Pretože ak by svinstvá nepáchal, ťažko by mal z poctivo nadobudnutých peňazí na podplácanie v nádeji, že mu bude vyhovené.

Ťažko potom chcieť spoluprácu  občanov v akejkoľvek oblasti verejného života, keď následne občan zostane bez ochrany a je vystavený represiám ako podozrivého, tak orgánu!

Neraz sa dostane do problémov preto, že použil  formulácie viet a slovné vyjadrenia, aké sa bežne používajú medzi ľuďmi, pretože žiadne odborné vzdelanie právnického charakteru nemá a netuší, ako sa so slovami dá žonglovať, prevracať ich a dávať im úplne nový obsah a zmysel.

Vystresovaný prístupom orgánu nepostrehne účelové  slovné manipulácie, nepostrehne, ako je jeho pozornosť účelovo rozptyľovaná a odvádzaná od podstaty problému pri výsluchoch, ako sa jeho slovné prejavy nezapisujú v jeho vlastnom podaní a ako ich redukujú len na to, čo im vyhovuje uviesť do záznamov.

A v prípade, že sa dožaduje, aby orgán písal, čo občan povedal,  je neraz napadnutý vyšetrovateľom, sudcom , prejednávajúcim, že to povedal práve tak, ako to dotyčný zapísal.

Ešte jeden malý zaujímavý postreh v súvislosti so zapisovateľkami. Porovnaním nahrávky a zápisnice občan zistí, že zapisovateľky neraz trieskajú do klávesnice iba naoko - nepíšu nadiktované, alebo ak aj napíšu, nie je vylúčené, že počas "úpravy" zápisnice je časť prejavu  dodatočne vymazaná!

Ľudia už dávno pochopili, že občianska odvaha sa nenosí! Je dávno z módy a na nový druh uvedomelosti nie sú podmienky a dôvody.

Občania nemajú ani len toľko záujmu a mnohí ani odvahy, že ísť niekam ako občianska kontrola - verejnosť, ktorá by sledovala , ako postupujú orgány pri prerokovávaní vecí, pokladajú za ohrozenie vlastnej existencie.
Pretože nemajú záruku, že budú ako verejnosť naozaj anonymnou verejnosťou - arogancia niektorých - najmä sudcov je totiž taká, že  drzo nástoja na predložení dokladu totožnosti a značia si osobné údaje dotyčných! Údajne preto, aby mali istotu, že nejde o osobu, ktorá by mohla v budúcnosti byť svedkom.

A čo potom  ešte vystupovať v úlohe svedka nejakého trestného činu na súde, či na polícii? Veď to už ide nielen o existenciu jednotlivca, ale aj jeho rodiny, ak nie rovno o život.

streda 2. novembra 2011

Paranoia slovenských sudcov

Pri čítaní článkov o stave nášho súdnictva by veci  občan neznalý aj zaplakal, keď číta vyjadrenia sudcov o ich zaneprázdnenosti, návale práce,  pri pohľade na fotografie s množstvom spisov, ktoré sa povaľujú všade, kam oko dovidí.
Podľa vlastných slov sú to úbožiatka zavalené prácou, spismi a problémami v nevyhovujúcich priestoroch sa tiesniace obete svojho povolania.

Ich meno poškodzujú médiá, ktoré svojimi článkami o nich vytvárajú nepriaznivý obraz na verejnosti!

No, čo už! Aj tak sa dá nazvať pravda a skutočnosť, ktorú si občas dovolia médiá zverejniť. 
I keď nejeden z nás sa roky snaží uhádnuť, podľa akého kľúča sa do médií dostane práve "ten" prípad. Pretože mnohí sme sa pokúšali prosiť o pomoc zverejnením neprávostí, ktoré sa nám roky dejú, bezvýsledne.

My, ktorí so súdmi a sudcami  prichádzame do styku viac a častejšie, ako by sme si želali, však vieme svoje.
A nielen vieme, ale aj môžeme dokázať.

Ibaže o naše názory nikto nestojí, a nemá ani záujem zverejňovať konkrétne prípady, ktoré by mohli poukázať na dôvodnosť názoru spoločnosti na sudcovský stav.

V prípade slovenských súdov by zrejme musel vychádzať nezávislý stostranový denník, aby mohli byť publikované všetky tie - nazvem to pravým menom - sudcovské svinstvá.

Fakty, ktoré by ukázali verejnosti priamo, akú "kvalitnú" prácu sudcovia produkujú, aby si každý nezaujatý mohol utvoriť vlastný názor. 

Množstvo odborne  nekvalitných a nie raz aj zbytočných rozhodnutí  - uznesení i rozsudkov by jasne dokumentovalo, prečo majú toľko práce: ich neodbornosť, či skorumpovanosť ich vedú k tomu, aby vydávali zmätočné rozhodnutia, ktoré je potrebné napadnúť.

Je to množstvo uznesení a rozsudkov, ktoré sú v rozpore s Občianskym súdnym poriadkom i zákonom, proti ktorým sa treba dookola aj niekoľko mesiacov odvolávať, aby bolo občanovi "neplatičovi" dané za pravdu - samozrejme za predpokladu, že na vyššej inštancii alebo v pozadí prípadu  "nesedí" na veci tiež zainteresovaný biely golier v čiernom talári. A to býva skutočne zriedka.

O koľko menej papierov, o koľko menej práce - tej sudcovskej  pochybnej tzv. rozhodovacej činnosti by bolo potrebné! O koľko efektívnejšie by pracovali súdy vo všeobecnosti!

O koľko menej by obete ich svojvoľnosti a arogancie  platili na poplatkoch a trovách konania!

Stačilo by naozaj  málo. Iba mať charakter, potrebné vzdelanie a konať v mene zákona. 
Namiesto toho hľadajú neskutočné kombinácie odôvodnení rozhodnutí, nad ktorými neraz ostane stáť zdravý rozum. 

Uplatňovanie zákonov v rozpore s Ústavou SR, i SR ratifikovanými Dohovormi - to všetko je ich právom, ktoré si odvodzujú od svojej sudcovskej nezávislosti.

A to všetko za tie platy, ktoré sa im stále mália! Ten svoj neporiadok, podkupnosť, či vlastnú odbornú neschopnosť, ktorá je skutočným pôvodcom ich údajnej vysokej pracovnej zaťaženosti, zakrývajú všetkým možným - veď často opakovaná lož sa nakoniec stane pravdou.

Tie články, ktoré nám médiá podsúvajú v súvislosti so zaťaženosťou a krivdami páchanými na povesti slovenských sudcov už málokto v tomto štáte berie vážne. 

Všetci rozhľadenejší "podobčania" vedia, že ide len a len o účelovo publikované články, za ktoré niekto redakcii dobre zaplatil - v tom lepšom prípade, v horšom priamo prikázal napísať v tom duchu a následne publikovať.
V štáte, kde rozsudok je len zdrapom papiera, ktorým si môže obyčajný človek akurát tak vytapetovať steny záchoda, aby sa mu pri opakovanom čítaní tých sudcovských zvratkov ľahšie vyprázdňovali črevá, či žalúdok.

Ešte šťastie, že aj tento druh ľudského morálneho odpadu je smrteľný, nevie dňa ani hodiny a do hrobu si nič neodnesie - ani svoju "loajálnosť k zamestnávateľovi", ani  tie úplatky!
Ale určite v nejednom prípade ho bude sprevádzať na poslednej ceste preklínanie tých, ktorým svojou zbabelosťou, či úplatnosťou zničil existenciu, či priamo život.