pondelok 14. novembra 2011

Fííha! Tuším zasa niekto "objavil Ameriku"!

Tak som sa dočítala, čo zistili v súvislosti s hospodárením Slovenského národného strediska pre ľudské práva.
Vraj strážcovia ľudských práv obchádzajú zákon!

Ak sa dobre pamätám, tak presne o tomto istom sme už v novinách čítali. A nebolo to ani tak dávno, aby sme stačili všetci zabudnúť, komu sa v tomto stredisku vydávajú  publikácie, komu sú  určené, z akých zdrojov sú financované, kto berie honoráre  a v akej výške za túto záslužnú (?) prácu .
Zdalo sa mi to ako celkom slušný "biznis".

A ak ma pamäť neklame,  tieto skutočnosti boli napokon dôvodom na výmenu  vedenia v uvedenom  subjekte.

Ak sa nemýlim, trvalo asi päť rokov, kým niekto všetko uvedené znova objavil. Vrátane toho faktu, že uvedené stredisko nikdy nemalo skutočný záujem sa angažovať  v prospech tých, ktorých práva boli porušované naozaj - zvyčajne s odôvodnením, že to nebolo v jeho kompetencii, nebolo jeho poslaním a pod.

No, čo sa dá robiť - keď peniaze, ktoré sem prichádzali na to neboli určené. Presne tak, ako tí, ktorí tu získali celkom slušne zaplatené pracovné miesta a ich úlohou bolo zrejme čosi iného a nie  dohliadať na porušovanie ľudských práv a pomôcť krivdy naprávať.

Na jednej, dosť pred verejnosťou utajovanej akcii - prednáške, či školení o dodržiavaní ľudských práv v súvislosti s podpísaným Dohovorm o ochrane ĽPZS, kde prednášajúcimi boli JUDr. Fico a JUDr. Kupcová, som sa zúčastnila aj ja. 
Pozvala som sa sama - v domnení, že je to otvorené verejnosti - na základe zmienky nebohej Mgr. Anny Beňačkovej, ktorú napokon súdy SR dohnali až k samovražde. Menovanú o tomto "podujatí" informovala pani H. M. - pochválila sa, že na ňu na druhý deň ide.

Aké bolo moje prekvapenie, keď som v sále videla viacerých sudcov z niekoľkých bratislavských súdov, ktorí porušovali  a stále porušujú v súdnych sporoch bezbreho  moje práva  , i niekoľkých prokurátorov, ktorí im v tom nahrávali a s nekonečnou aroganciou nahrávajú svojimi rozhodnutiami podnes.

Akcia s obedom bola zrejme iba pre vyvolených - podľa výrazu vtedajšieho "šéfa" tejto organizácie, ktorý postrehol, že som pozdravila H. M. a začal sa v priateľskom rozhovore s ňou vyzvedať, kto som, a čo tam chcem.

A tak si naši dozerači na dodržiavanie zákonnosti pripísali  ďalší bod pre svoj postup v kariére -  absolvovali prednášku/školenie dr. Fica i dr. Kupcovej, ktorí, ak si dobre pamätám, boli v tom období tzv. agentmi za SR proti občanom pred štrasburgským súdom.

Prednášky som vyhodnotila ako veľmi poučné - z hľadiska toho, na čo sa pred ES možno vo svojich sťažnostiach proti štátu odvolávať, ako chápať články Dohovoru.
Pretože žiadna z "organizácií" tu na to určená Vám žiadne "know-how" neprezradí.

Prevažná väčšina z podobných inštitúcií a organizácií je totiž vytvorená len preto, aby mali tí, ktorí nad nami vládnu, prehľad, kto je proti nim a čo podniká, a mohli takto včas zariadiť, že sa nik nikde ničoho nedovolá! Dnes už ani v Štrasburgu, ak nepatrí medzi "nástroje" protislovenskej politiky použiteľné  v zahraničí, ako príklad porušovania práv istých menším na Slovensku,  alebo nemá na konte milióny, ktoré si potrebuje ešte rozmnožiť priznaným odškodnením za údajné porušenie jeho údajných práv. 

Samozrejme, toto všetko za odbornej pomoci šikovného, či prefíkaného advokáta - a na toho väčšina z bežných obetí slovenského justičného systému nemá.

Zo všetkého plynie pre občanov so zdravým rozumom jedno: takéhoto strediska, ktoré pripomína parazita cicajúceho cudziu krv, vôbec nebude škoda, ak ho zrušia. Aspoň sa ušetria nejaké eurá, ktorými bolo dotované.

Nanešťastie pre občana ale vyplýva z prípadu aj to, že tisíce eur sa stratili vo vreckách nenásytných , ktorí sa zúčastňovali a priživovali  na tomto "podniku" - a za túto "činnosť" nikdo na zodpovednosť braný nebude!