piatok 20. apríla 2012

Avízo úplatkárom na SPF?

Aktuálne.sk dňa 20. apríla 2012 uviedlo článok pod názvom Zamestnanec pozemkového fondu si vypýtal motivačný úplatok.

Stalo sa na regionálnom odbore SPF v žilinskom kraji.

Huráá! Aspoň jeden z tých desiatok úplatkužiadostivých za vykonávanie pracovných povinností berúcich aj riadny plat bol odhalený!

Keď čítam túto správu, je mi do smiechu, pretože to, s čím som sa stretla ja  v súvislosti so žiadosťou o informáciu od S P F  v  Bratislave, a ktorá priamo súvisí s praktikami odpredávania pozemkov a podielov z vlastníctva  nech je už hocikoho, súvisí aj s RO SPF v žilinskom kraji,  ma nedokáže pri tejto správe nechať chladnou.  Privádza ma do úžasu, že chytili "niekoho" - a že nechytili toho "môjho".

Bývalá riaditeľka SPF Ing. Šimková sa šikovne vyzula z priamej odpovede a jej "nasledovníci" na právnom oddelení SPF v Bratislave tiež.

Bude zaujímavé sledovať, či sa  nová vládna garnitúra  pustí aj do preskúmania zákonnosti  tej zmluvy, ktorá zaujíma mňa i ďalších spoluvlastníkov .
Zmluvy, ktorá bola doručená SPF 31. 1. 2011 , a ktorá sa týka odpredaja pozemkov žiadateľom. Nás nezaujíma,  či si podali žiadosť o  odpredaj podielov známych, alebo neznámych vlastníkov, alebo pozemkov/podielov z vlastníctva SPF. 
Zaujíma nás, či SPF postupoval zákonnou cestou v tomto prípade - lebo je podozrenie, že by mohol aj v tomto prípade postupovať podobným spôsobom a odklepnúť "niekomu" to, na čo zo zákona nemal právo a čo utajoval pred ostatnými spoluvlastníkmi.

Alebo je táto správa upozornením pre ostatných úplatkárov pôsobiacich na SPF, aby si dávali väčší pozor? A tiež, aby  rýchle nezabudli pozametať stopy po nezákonných prevodoch?